torsdag 5 april 2007

Skärtorsdagslunch med basilikasparris och sojakyckling


Idag jobbade jag halv dag på jobbet och gick hem vid lunch. Hemma hade tapetseraren blivit klar och vi städade upp och ställde tillbaka alla möbler. Denna gång blev tapetseringen riktigt gjord och vi är jättenöjda. Efter städning och bärande gjorde var jag tvugnen att testa sojakycklingbitarna som U köpt och som Emmie tipsat om. Bitarna kommer från samma företag som kebabsojan jag skrivit om tidigare har lite speciell konsistens, de är liksom uppbyggda av olika lager som sitter ihop. Lite seniga och jag gillade dem skarpt. Och enkla att tillreda, stek bara på dem i 3-4 minuter så är de klara. De är alltså gjorda av soja och helt veganska. Jag gjorde en pastasås med sojan och förvällda sparrisbitar och havregrädde. Kryddat med basilika, salt, peppar och persilja. Rostade solrosfrön på toppen! Och till detta dracks äpplemust (inte påskmust denna gång :-)).

2 kommentarer:

Alex sa...

"Lite seniga och jag gillade dem skarpt" Du är så konstig!
Står och lagar frittata och väntar på mina påskbrunchgäster skall anlända. Glad Påsk!

Annelie sa...

Ja det var en konstig beskrivning nu när jag ser den. Men de var seniga, eller möra kanske, på ett vegetariskt, bra sätt. Det där lät ju ännu konstigare...
Iaf, jag ser fram emot ett inlägg om din påskbrunch.