söndag 15 april 2007

Penne con tofu

Superenkel men alltid lyckad pastaröra serverade jag mig själv häromdan. Stekte lite grönsaker och tofu med vitlök, i det här fallet bara tofu och äggplanta då det var vad kylskåpet hade att erbjuda. Lät det koka upp med ett halvt paket havregrädde och eventuellt lite extra vatten. Tillsatte sedan en halv buljongtärning, 3msk chilisås, 1msk citronsaft, örtsalt, svartpeppar och rikligt med basilika. Det hela fick koka ihop ett par minuter och innan servering vände jag ner en näve babyspenat.
Serverades med fullkornpenne och en bit knäckebröd med homus(med soltorkade tomater som bonusingrediens).

Måste även passa på att delge den väldigt trevliga buffén som serverades på "välkomsfesten" (inte dop, inte namngivelsecermoni, men något i den stilen) jag var på igår. Veggdelen bestod av:
- marinerade tzayspett x2
- minipizza
- fyllda degknyten
- grönsallad
- potatissallad
- soyatacopaj
- nybakt bröd med örtkräm
Tack så mycket ni som gjorde maten och gav alla skeptiska köttätande släktingar (än en gång!) en inblick i att vegmat är god, vacker och helt klart det vettigaste allternativet! Att dom aldrig ger sig... Nu ska jag gå upp på takterassen och äta rester av soyatacopajen för vädret är ju helt fantastiskt i Göteborg just nu!

2 kommentarer:

Annelie sa...

Inga bilder från välkomstbuffén?

Alex sa...

Jo, har, men va för mkt kött på bilderna så vill inte lägga upp dem här, kan maila till dig istället.