onsdag 18 april 2007

Piroger

För ungefär 3 veckor sedan hade en av mina arbetskamrater med sig hemmagjorda piroger till lunchen och jag sa att det där ska jag göra imorgon. Idag, ett par (21?) dagar för sent kom jag ihåg vad jag sagt och gick och köpte "smördeg". Resultatet blev 5st curry-vitlök-chili piroger.
Stekte en lök, 2st vitlöksklyftor, 4st champinjoner och en urskrapad röd chili tillsammans med 1msk curry i ca 5min. Sedan hällde jag på 2dl kokta röda linser, lite av spadet samt 3msk sojagrädde. Lät det koka ihop till en rätt så fast men krämig röra som sedan portionerades ut på ett ark fördigköpt smördeg (helt utan smör, fattar inte riktigt...), plattade till kanterna och sen in i ugnen på 225'C i 20min, tokenkelt. Serverades utan några som helst tillbehör förutom resterna av röran som jag la på en bit morotsbröd, rätt trist men smakade väldigt gott!

Inga kommentarer: