onsdag 18 april 2007

Klafs med sötpotatis


En gammal sötpotatis hade stått alldeles för länge i mitt skafferi så jag tänkte att det var dags för lite sötpotatis moj i curryversion. Och gott blev det. Allt blir gott med sötpotatis. Och extra fint blir det med ekologiskt sådan...

Stekte lök med vitlök och en röd chilipeppar. Slängde på sötpotatisen och röda linser lät den förstekas, sen förkokade jag alltihop med en massa curryjox i lite vatten i 5 minuter sisådär. När vattnet kokat bort lade jag på en broccoli och lite gröna ärter. På med krossade tomater och puttra på ett tag. Kryddade på lite med det som fattas. Åt röran med ris och sojayoghurt.

Var så hungrig att jag åt innan maten hann svalna så jag fick brännblåsor gommen. Men maten räckte och blev över, tog med mig till jobbet och tvingade skeptiker äta sötpotatis. Glömde lådan i kylskåpet och när jag kom tillbaka nästa gång hade någon stulit den. Sådan fräckhet!

4 kommentarer:

Annelie sa...

Curryjox? Vad har du då i, förutom curry? :-)

Hanna sa...

Åh meh, bara lite olika pulver.

Alex sa...

"bara lite olika pulver" ???

Vad hade du i maten Hanna?
"Åh meh, bara lite olika ingredienser"

Hanna sa...

Men jag har ju bara typ willys kryddor så det spelar väl ingen roll. Typ willys currypulver nummer ett och nummer två.