torsdag 26 april 2007

Sojashake

Häromkvällen gjorde jag "sojashakes". De blev jättebra! Dock missade jag att ha krossad is i, då kommer de nog bli ännu bättre, och svalkande till sommaren.

För två personer:
2 dl sojamjölk alternativt havremjölk
2 dl naturell sojayogurt
2 bananer

Häll i alla indregienser (skär bananen i bitar) i matberedare eller mixer. Mixa i ungefär 5 min så att drycken blir lite "luftig". Drickes med fördel med sugrör för "shake"-känslan, tyvärr hade vi inga hemma, men det gick fint ändå.

2 kommentarer:

Alex sa...

Hade du bjudit upp mig hade jag kunnat ta med sugrör (eller partypicks som föredrar att kalla det), köpte snygga sommarpicks i en orange färg häromdagen som jag inte fått använda än! Föresten, lite chocklad i bananshaken är ju inte fel...

Annelie sa...

Choklad? Skall testa det nästa gång... Partypicks- nymodigheter...