torsdag 26 april 2007

Soja-fest!

Idag kl 21 kom äntligen min beställning från bonaviva.se, denna beställning bestod av 4 paket sojasnitzlar, 4 paket sojamedaljonger, 4 paker sojastrimlor, 4 paket sojagrytbitar och 4 paket sojafärs. Allt för det (tror jag!) reducerade priset 500kr, inkl. hemkörning. Frågan är nu bara vad jag ska göra med det hela, men jag gissar att tiden och den här bloggen kommer redovisa svaret! Förresten, innan jag gjorde beställningen mailade jag och frågade hur/var produkterna framställdes och om det var ekologiskt osv. Svaret jag fick var: "Våra sojaprodukter framställs i Polen, där arbetsvillkor är mkt bra. Bara Sojaschnitzlar görs i Tjecken, där allting fungerar också mkt bra. Alla produkter framställs på strikt ekologisk väg." Låter ju alldeles underbart... Tolka det som du vill.
Dagens ofotograferade middag bestod av en faki (linssopa med vitlök) i saluhallen i Göteborg, alltid ett säkert och prisvärt alternativ (30kr).

3 kommentarer:

Annelie sa...

Coolt, kan man bara köpa deras grejer på nätet?

Alex sa...

Nej, hittade t.ex. deras sojafärs på hemköp, men aningen dyrare än vad deras "sojapaket" var.

Anonym sa...

snitzlarna är grymma att marinera och grilla! eller tillaga på plankstek med mos och bea-sås!