onsdag 23 maj 2007

Pizza Pizza och Pizza

Då H missade den årliga påskbrunchen (som tyvärr ej bloggades) blev det kompensations'brunch' på vad vi tyckte verkade vara nästa passande kristna högtid, Kristi Himmelfärd. Vad passar bättre än att fira Jesu hemresa med vegan jesuspizza x3? Som vanligt bröts det bröd(pizza) och dracks vin(Ecologicas röda, nu rättvisemärkta, BiB) för symbolikens skull.- Pizza nr1: Fuskhalvfärdig pizzadeg täcktes rikligt av tomatsås med vitlök, örter och lite chili. Toppades med veggos bacon, banan, annanas, tomat och curry.

- Pizza nr2: Fuskhalvfärdig pizzadeg täcktes rikligt av tomatsås med vitlök, örter och lite chili. Toppades med grillad squash, champinjoner, paprika, rödlök, färsk basilika och pizzakryddor.

- Pizza nr3: Fuskhalvfärdig pizzadeg blandades med en kokt mosad sötpotatis, täcktes rikligt av tomatsås med vitlök, örter och lite chili. Toppades med grillad squash, grillad äggplanta, grillad paprika, rödlök, pesto, färsk basilika och pizzakryddor.

Resultatet blev tre goda/snygga men dåligt sammanhållande pizzor i en salig blandning. Nu är det bara att hålla ut till nästa högtid!

3 kommentarer:

Anonym sa...

En köttätares bekännelse; Jag får enligt ovanstående bestämmelser inte kalla mig för en "riktig människa"...men jag tackar ändå mina tålmodiga veganvänner att de låter mig delta på deras planhalva. Jesupizzorna på kristiflygare var de godaste pizzorna jag ätit. Dags att byta ut gamla grisbitar och torra brödbottnar till nymodigheter. Jag lovar dyrt och heligt att jag ska sprida dessa goda recept vidare till ännu icke frälsta "oriktiga människor":-)
Eder kamrat
/Anna

Annelie sa...

Nicu! Vad bjuder du på när jag kommer nästa söndag?

Alex sa...

Nästa söndag? Har jag så här gott om tid på mig att planera kan du räkna med storverk!