fredag 16 mars 2007

Ekostore

Idag, en regning fredag i Göteborg, blir inte fokusen på maten i sig utan på affären där jag köpt ingredienserna, nämligen Ekostore som är beläget på Ekelundsgatan. Affären påminner en hel del om Planet Organic (fantastisk affär med ekologiska produkter i London), tyvärr är även deras hemsidor rätt så lika... Ekostore tillhandahåller det mesta man behöver i matväg med grönsaker, frukter, baljväxter, korn, gryn, nötter, pasta(or?), sojaprodukter i olika smaker och former, kryddor, såser, konserver, kaffe/te osv. men tyvärr även en del ekologiska köttprodukter som jag kunda varit utan. (men såklart bättre än "vanliga" köttprodukter!). Är hur som helst väldigt glad över initiativet och hoppas verkligen det hela går bra i fortsättningen, ska stödja så gott och ofta jag kan!

ps. ska göra en "ekologisk" sötpotatis, lök och linssoppa till middag.

1 kommentar:

Anonym sa...

var och hälsade på i ekostore härom veckan. väldigt fräscht och riktigt kul att botanisera bland alla produkter. hoppas att vegan-delen byggs ut ännu mera bara, som det är nu gillade jag torr-varorna bäst. olika sorters ris, och svarta linser inhandlade jag.