onsdag 13 juni 2007

Soja, Soja, Soja och lite cous-cous

Jag är nog inte allergisk mot soja, om jag nu någonsin trott det motbevisade jag mig själv genom att äta en middag med grillat sojakött, tofuröra och sojayoghurt. Fanns lite cous cous med i ett hörn också. Om man får för sig att det brister i proteinintaget är det här absolut en rätt att rekomendera, annars får jag nog erkänna att jag tog i lite väl mycket i sojahetsen...- Tärnade och stekte ett halv paket(250gr) tofu med lika mycket färdiga wokgrönsaker, vitlök och curry i ett par minuter. Hällde sedan på en dl havregrädde, lite buljong, chilisås och peppar. Lät det koka upp och fick sen stå och dra sig på eftervärmen.
- En bit torkat sojakött kokades 10min i vatten, hällde och pressade bort det mesta vattnet och kryddade sedan med grillkrydda, paprikapulver, salt och peppar. Grillades i ugnen tills det hela fått en lite angenämare färg.
- Serverades med cous-cous, machesallad och en rejäl klick sojayoghurt.

1 kommentar:

Annelie sa...

haha, gött med sojahets.