torsdag 7 juni 2007

Potatis och linssoppa med bagels

Innan det heta sommarvädret kom till stan och jag ville äta/dricka något annat än smoothies hade jag finbesök av B och M. Vi hade en urkul och avslappnande helg med massa god mat bland annat. Efter en dag på stan fixade vi soppa och bagels ihop. Bagelsreceptet är det samma som sist, med skillnaden att vi lade i ca 1 dl krossade linfrö och lite graham också.

Soppan höftades ihop, och innehöll potatis, röda linser, vegetarisk buljongtärning och salt och peppar. Därtill kryddades efter tycke och smak, med exmpelvis potatiskrydda (ett hett tips till popcorn också enligt B och jag håller med) och paprika om jag inte minns fel. Det var B som stod för tillredningen av soppan, så jag hoppas jag inte missade någon kryddning eller så.

Inga kommentarer: