lördag 23 juni 2007

Gbg-sushi

Jag tänker inte blogga om midsommaraftons mat än, även om den var god och GI-vänlig på alla sätt. Jag spar det inlägget till lite senare.Istället tänkte jag tipsa om Göteborgs-sushin som vi (jag och A, och H som smet in en stund på slutet) käkade förra helgen i Götet. Jag ringde från tåget till Gbg och sa att jag var sugen på sushi och googlade oss fram till att Kafé Japan skulle vara ett bra alternativ för sushi, så vi drog till Viktoriagatan. Vi kom överens om att ge Kafé Japan ett bra betyg, sushin var jättegod, det var trevlig personal och ett extra plus för miso-soppan som serverades som förrätt. Den var fin-fin. Och just det, ett extra plus till för vegan- och vegetarian-sushin som fanns på menyn. Skönt att slippa dra bort en massa grejer bara för att man vill ha veg. Veganmenyn hade dessutom typ tio bitar, så man fick mycket för pengarna också. Och så gillade jag att sushin serverades på träunderlägg, då fick jag riktiga Japan-vibbar.

Och att sedan treans spårvagn dundrar förbi 2 meter från vårt bord förhöjer ju bara göteborgs-känslan. Gött.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det ser supergott ut. jag älskar sushi! Lite avundsjuk faktiskt, det avr ett tag sen jag åt det sist.

Alex sa...

Håller med om allt som står i inlägget förutom det charmiga i att ha en bullrig vagn som rusar förbi på viktoriagatan!