lördag 2 juni 2007

Marinerade tofubitar


Förra veckan var jag ju i huvudstaden. Där inhandlade jag en påse tofu för en hunka. Lite olika sorter, silkestofu bland annat, men blev påmind om att den inte var något vidare när vi provade den sist, men vi får väl göra ett nytt försök. Har ju blivit tipsad om att man kan göra någon typ av chokladpudding av tofu så det skall jag försöka testa

Men det är inte det jag skall blogga om idag- vi testade istället de marinerade tofubitarna som jag köpt. Lätta att tillaga och redan uppskurna i bitar när man köper dem. Jag stekte bara på dem med lite olivolja i stekpanna, kryddade efter tycke (vitlökspeppar, salt, chilipeppar) och serverade med spenat- och ricottafylld pasta, lite creme fraiche, pesto och linfrögroddar. Tofubitarna var jättegoda, lite som hallomiost, fast utan den "gnisslande" konsistensen.

Inga kommentarer: