söndag 12 september 2010

Vegalex goes DN.se eller jäkligt god sötpotatispuré

Vet inte riktigt varför men jag hade två stycken sötpotatisar i kylen utan någon specifik adress från en tänkt sötpotatis-curry för någon vecka sedan. Sökte lite på sötpotatis och hittade ett sötpotatispuré-recept på DN.se som verkade bra, det var det också, verkligen jäkligt gott!

Recept på: http://www.dn.se/mat-dryck/recept/sotpotatispure-1.678261

Serverades med bönbiffar (kommer inte ihåg exakt recept men de var fina!) och ris.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Känns som jag måste testa den där purén alltså!

Alex sa...

Ja! Gör det, enkelt och gott! Är lite irrterad att jag inte skrev ner hur jag gjorde biffarna för de ser jäkligt fina ut...

Ann-Louise sa...

Hos mig hittar du v-ä-r-l-d-e-n-s godaste sötpotatishummus. Jag lovar. Jag höll på svimma första gången jag åt den.

Annelie sa...

Låter ju fantastiskt!