torsdag 7 januari 2010

Veg-fisk, ingen hit direkt...

Jag åt som vanligt middag med mina kära men köttigare vänner på nyårsafton och det var fisk som stod på menyn. Jag och E tyckte det var ett utmärkt tillfälle för oss att testa något nytt så jag åkte till Viet Thai Trading på Södra Allégatan 2A i Göteborg och köpte "Vegeterian seeweed fish". Det skulle jag inte gjort...

Det ser sjukt spännande ut i paketet.

Även i stekpannen verkar det gå bra, ser dock lite ut som en plastleksak.

Det är här problemen börjar, vid själva inmundigandet, det smakar helt enkelt inte speciellt gott. J som till vardags sysslar med matinköp på ett av Göteborgs finare hotell sammanfattar det bäst med orden "det här smakar som fisk INTE ska lukta" och både jag och E är beredda att hålla med.

Friskt vågat är väl det mest positiva jag kan säga såhär i efterhand, nästa år blir det kikärtscurry... blir aldrig fel och smakar oftast precis så som man vill att en curry ska lukta!

3 kommentarer:

Annelie sa...

resultatet förvånar mig icke, den där firren ser ruggigt mysko ut. Tacka vet jag marockanska grillspett! :)

malin sa...

En gång provade jag veg hummer.. Also a BIG No No..

Nina sa...

har inte testat just den fisken men veganlaxen gillar jag. kanske inte att den liknar lax, minns knappt, men jag gillar smaken. vad tycker ni om ni har testat?