måndag 17 december 2007

Marinerad tofu is da shit!

Den gode U tog examen häromveckan och hans kollegor gratulerade honom med en låda med fin choklad, frukt, glögg och tofu. Tofun är av märket Demeter, jag vet inte var de fått tag på det, men jag misstänker den nyöppnade ekologiska affären på stan. Tre paket fick han, och idag testade vi den rökta varianten.

På paketet står det att man kan äta den kall eller värma på den, vi värmde på den lite. Jag gillade den jättemycket, den smakade lite korv. Jag brukar inte gilla när det gör det, men på denna funkade det. Det finns stor risk att den som kommer äta av samma julbord som mig den 23:e kommer kunna smaka tofun.

Edit: Det var på Meretes som den var inköpt,

1 kommentar:

Anonym sa...

Vart kan man införskaffa sig det? Bor i en mindre ort så rätt svårt att finna något ö.h.t. Men bor närmare lite större städer där det kan tänkas finnas.