onsdag 30 december 2009

Bästa homusmackan Göteborg!

Vet inte varför jag fått för mig att försöka utse vilka som är bäst i Göteborg på saker men kanske är en undermedveten önskan att få göra listor såhär inför slutet på året. Hur som helst så var jag och fikade med H idag och vi var på Café Marmelad nära Mariaplan här i Göteborg.

Jag beställde en sojalatte och en homusmacka och det var verkligen helt fantastiskt god. Måste faktiskt säga att min åsikt i det här ämnet borde betyda rätt mycket för jag har ätit många homusmackor i mina dagar! Vill inte säga att det är den godaste i världen men helt klart i Göteborg om du frågar mig. Homusen var lite grovt mixad och innehöll mycket spiskummin (tror vi!) och fick mig nästan att bli irriterad för den var godare än den jag brukar göra...
Homus, soltorkad tomat, lök, avocado, sallad, tomat, mmm! enda nackdelen är priset, 69kr...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Homus?! Jag trodde vi hade en omröstning och kom fram till humus eller hummus?

Alex sa...

Jag vet, vill minnas jag deltog i den omröstningen men demokratiska beslut är samhällets förfall så jag står fast vid min stavning...

Jonna sa...

Ååh! Frustrerande med så dyr mat!
Vilken fantastisk lycka, att upptäcka att det var gott dock. Lät fasansfullt mumma (och ser verkligen ut att vara!). Kanske lite mer ok med priset då.

Fast det bästa är ändå när man hittar ett litet, mysigt place med oupptäckta, underbara mackor/bakverk som plånboken tillber om nätterna!
Tyvärr finns det inte alls mycket att välja på, här på gotland... Träligt! Men fortfarande kul att leta.

Underbar blogg! MYCKET inspiration! Tack!