söndag 21 juni 2009

L'Assassino, 2a Lång, Göteborg

Innan jag åkte på midsommarfirande med skumpa, potatissallad, nattliga bad, lekar och en alldeles fantastiskt skön "svenne-banan" känsla så var jag och åt middag på L'Assasino på 2a Lång här i Göteborg.

Det var gott och såg ut så här:
På Måndagar är det tydligen halva priset på alla veg och varmrätter (tydligen är det olika saker) och det gjorde kvällen än lite trevligare. På bilden ser man ovan "Tzayspett med rostad klyftpotatis & het salsa" och nedan "Veganfilé med citronsyrad potatisecrasé & primörer i tomat & olivsås". Tzayspett är ju alltid gott men det kanske inte var de mest innovativa tillbehören, en stabil och bra rätt helt enkelt. Veganfiléerna var intressantare och jag har aldrig ätit potatisecrasé förut men tyckte om det, ecrasé betyder tydligen "att mosa" så för att vara mosad potatis var det en klar hit! Lite dyrare, lite intressantare men lika gott.

Så kort och gott, det var en bra middag!

Nu ska jag åka och jobba i Lyon en vecka, hoppas kunna hitta något intressant eller gott att blogga om. Om du har några tips om veggo mat i Lyon så säg till!

2 kommentarer:

hannaH sa...

Tack för tips! Idag denna vackra måndag ska vi dra oss mot andra lång för en halvaprisetmåltid i solen!

Hanna sa...

mmm, gott! jag var där i måndags och åt tzay med klyftpotatis, vardagslyx!